road trip sthlm

i torsdags tog jag och Vickan en liten trip till den sköna huvudstaden! Vickan skulle till den Amerikanska Ambasaden (& hälsa på den amerikanska ambassadören) haha nej vars hon skulle fixa visum eftersom hon ska flytta till Miami (snyft) Det roliga var ju bara att när vi köat i ca 45 min och det tillslut är våran tur så kommer Vickan på att hon glömt sitt pass hemma :P (Vickan i ett nötskal) Å i sånna lägen funkar det inte att charma sig fram, det var ju inte direkt Otten kön vi stod i :P Så det var bara att gilla läget & göra det bästa utav dagen i Sthlm! Så vi hoppas in i en taxi då vi inte orkade gå till stan! Men det blir inte alltid som man tänker sig! Jag hann väl shoppa ca. 3 saker sen står det "medges ej" på mitt kort! Då har det dragit 5000kr på nån jäkla skatt eller försäkring på bilen.. Dåligt irriterande haha.. Å det är inte så kul att yra runt på stan o sthlm med ett tomt kontokort så vi drog iväg på andra äventyr o kolla på panzarvagnar o snygga militärer ;)
Sen när vi gått vilse X antal ggr och hade så ont i fötterna så fick vi nog och skulle gå tillbaka till bilen som vi parkerat någonstans på Östermalm, så kommer vi inte ihåg vart vi parkerat den (oxå jag & Vickan i ett nötskal)
Så vi yrade väl runt där på gatorna i ca 1 timma innan vi hittade pärlan :P haha.









Så här glad blev Vickan när vi tillslut hittade hennes bil :)



Vi passade även på att ta en sväng förbi Vickans "kompisar" Joel & Ben när vi endå var i trakterna!
Där blev vi bjudna på as stark mat som vi knappt kunde äta upp för den va så jäkla hot! haha 

Sen rullade vi hemåt mot Norrköping igen panka, trötta & utan något visum haha! :P Bättre lycka nästa gång :)
Men vi hade ju roligt iaf, å de är ju huvudsaken! Har alltid roligt när man är med Vickan, det händer jämt grejer runt omkring oss, förstår inte varför? :)

Blondies have more fun, right? haha

Just det tack så jätte mkt för att vi fick låna TomTom utav dej Pita!
Han var vår stora räddning där i huvudstaden, vi hade aldrig klarat oss utan honom :)


Vickan kör i 110 på 70 väg:

- Vad fan piper TomTom om nu då? Har han gått sönder eller??
- Hmm har för mej att Pita sa att den varnar för fartkameror!
- Aaah jag älskar dej TomTom!
haha

Tack för en super mysig dag Wify, du & jag asså :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0