Uppdatering Thailand

Förlåt för den sjuuukt dåliga uppdateringen men har helt enkelt inte haft tid för bloggen :P

Men här kommer en rejäl uppdatering med bilder, ska försöka sammanfatta de här 3 veckorna kort :)

Första dagarna i Patong kan man sammanfatta med ordet FEST haha :)


Orkun, Dennis, Nelson, Jag & Tomas på Grabbarna Grus!


LG, Jag, Orkun & Sami på nån she-male bar :P

Ja vad ska man säga de va ja & grabbarna & sen en jäkla massa she-males & horor!
Patong va kul, men det räckte med de 5 dagarna vi var där, förstår inte hur grabbarna palla 1 månad där :P

Efter Patong bar det av till Phi Phi Island! Fösta natten delade jag & Orkun rum med 2 svenska tjejjer! Orkun var livrädd och trodde de skulle råna oss haha :P Sen träffade vi Danne, Johan Ricke Jill & Company där :P Så bytte till deras hotell Ban thai, där det i stort sett bara bodde svenskar!



Allihopa på restaurang :)

Phi Phi island var jätte mysig men stranden var inte så vidare fräsch efter all fest som var där varje kväll, så vi åkte bananbåt till Long Beach & sola & bada där ist!



Johan & Danne på Long beach


Long beach


Long beach :)

Sedan stötte vi även på min gamle vän David, som nu mera bor i Australien! Vem kunde tro att man skulle stöta på dej på en restaurang på phi phi :P Sjukt kul, så blev det så klart att partajja med dom :) Världen är liten! :)

Jag, Orkun, David, Norrlänning & Robin på Reagge bar!


David & jag påväg till strand discot!


Grabbsen :P


Varje kväll var det eld show på standen, om man hoppade genom ringen fick man en gratis bucket :P
Jag blev uppdragen och fick hoppa eld hopprep, sjukt läskligt trodde mitt hår skulle brinna upp :P


Vi tog även en dagsutflykt till bland annat Maya bay, Monky beach & Bamboo island! Det var 3 riktigt fina platser!

Bamboo island


Bambo island


Bamboo island


Monkey beach


Apa som drack melon shake :)


Monkey beach


Maya bay :)

Efter 5 dagar på Phi Phi åkte vi vidare till Koh Lanta! Sjukt tråkigt ställe måste jag säga!
Vi bodde fint i bungalows med pool o allt men standen var inte som vi sett på bilderna, men vi hyrde moppe & brännde runt till olika ställen på ön!

Turisten :P hahah


Poolen med utsikt över havet!
 
Som sagt så var det en väldigt lugn ö, & det fanns inte mkt att göra så vi stannade bara 2 dagar!
Sen åkte vi vidare till Koh Lipe! Det var verkligen favoritstället, sjukt vackert!
Vi bodde på Mountain resort, lyxiga bungalows högt uppe på ett berg med utsikt över havet!



vår utsikt från vår bungalow :)


Sjukt vackert!


Pattaya beach


Sunrise beach


vår strand :)


Banan båt :)


Träffade Frida & Kim där som vi hängde med :)


Middag i blåsvädret :)

Koh Lipe var det finaste jag sett i hela mitt liv, vattnet var så klart och sanden helt vit! Mysig stämning på kvällarna på pattaya beach, ni som inte varit där rekomenderar jag att åka dit!!

När vi skulle åka från Lipe till Bangkok, åkte vi speedboat! Vilket inte var någon höjdare när det blåser storm :/ Den resan var en skräckupplevelse som kunde slutat hur som helst! Folk satt o kräktes & bagaget höll på att ramla över bord när det kom jättevågor :P Sjukt jobbig resa! Väl framme i bangkok fixade vi ett hotell med pool på taket och fint rum! sen begav vi oss ut på shopping runda! Hann med 2 dagar på MBK & lite olika marknader som khossau road! Skulle kunnat stanna hur länge som helst i Bangkok, finns så mkt att se & göra! Men någon sol finns inte bara massa avgaser! :/

Från vårt hotell


Vår pool


Sjuukt mkt shopping !


jätte god pizza :P


Trött men lycklig :)


Mmm Munkar!!


Hann även med lite bowling :)


Khossau road :)

Skulle kunna skriva hur mkt som helst men det finns det inte tid för!
Säger bara: Thailand is the shiit, helt jävla underbart!


Puss & Kram från oss :)






Kommentarer
Postat av: thess

ååå så himla underbart det verkar vara =)så himla fint.

Sjukt avis på er...STOR kram =)

2010-02-23 @ 09:49:32
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Wiwi

Koh Lipe verkar som ett resemål ja ska till!!! Hur är det med resaturanger o shopping där??

2010-02-23 @ 10:52:07
URL: http://wiwis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0