Förändring

Det är dax för lite förändring i mitt liv nu! Det är så mkt som jag vill göra i livet! Å nu har jag börjat inse att det bara är jag själv som kan ta tag i dessa saker! Å det är nu man ska se till att göra det, medans man är ung!

Idag har jag haft fikamöte med min käre bror, de va ju trots allt han som har puschat mig och fått mig att inse att man kan, bara man vill :) Så Idag har han hjälpt mig att skriva ihop ett snyggt CV.
Nu tänker ni säkert såhär, vadå hon har ju ett fast jobb, ska hon sumpa det för nått butiksjobb eller liknande?..
Men jag känner mer såhär, att ska jag jobba inom kommunen hela mitt liv? Är det verkligen det här jag vill göra?
Jag vill utvecklas och testa på något nytt! Något jag brinner för och trivs med!

Jag har även funderingar på att utbilda mig till nagelterapeut, det finns en 8 veckors lång utbildning här i Norrköping, och om jag bestämmer mig för att gå den så kan jag ju alltid ta tjänstledigt.. (hoppas jag)

Sen har ju jag & Vickan lite planer som vi kanske ska ta o göra till verklighet! Men det är inget som jag vill skriva om här för det är inte riktigt 100 ännu...

Nu gäller det bara att lilla fröken tar tag i sig själv och gör något åt saken, för det blir lätt så att det rinner ut i sanden annars.. skärpning nu! Som storebror skulle ha sagt :D

(Brorsan har ju förövrig blivit utsedd till årets butikschef :D Bra jobbat där)
 
 



Igår kväll bjöd jag, brorsan & Fia ut mamma & pappa på Fiskmagasinet på 3 rätters och god dricka!



 

Min meny såg ut såhär:

Förrätt:
Fiskmagasinets Skagentoast. Serveras på smörstekt lantbröd och toppas med färskriven pepparrot och forellrom.

Varmrätt:
Skaldjurspasta "Nero" Svart pasta, skaldjur, vitlök, färska tomater och örter.

Efterätt:
Choklad Trio (varm chokladbakelse, vit chokladglass och en nöt/chokladbrownie.

Det var gott, men ni som känner mig vet ju att jag inte diggar fisk sådär jätte mkt men det var helt okej, väldigt trevligt om inte annat! 4 av 5 toast :D




Enjoy this moment, this moment is your life!




Kommentarer
Postat av: Anonym

I vilken butik är din bror butikschef då?

2010-11-24 @ 14:58:09
Postat av: Carro

Kjell och company i Linköping ikanohuset :)

2010-11-27 @ 16:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0